انواع نژاد سگ خانگی چیست

انواع نژاد سگ خانگی چیست

هنوز نمی دانید بهترین سگ کوچک برای فضاهای آپارتمانی چه نوع سگی است؟ معمولا سگ های کوچک می توانند خود را با فضاهای کوچکی همچون آپارتمان سازگار کنند اما این موضوع نیز به سطح تمرینات ورزشی و انرژی سگ بستگی دارد.
1399/5/25
0 نظر

هنوز نمی دانید بهترین سگ کوچک برای فضاهای آپارتمانی چه نوع سگی است؟  معمولا سگ های کوچک می توانند خود را با فضاهای کوچکی همچون آپارتمان سازگار کنند اما این موضوع نیز به سطح تمرینات ورزشی و انرژی سگ بستگی دارد.
محبوب‌ترین نژادهای سگ های خانگی
سگ هایی که انرژی زیادی دارند معمولا در آپارتمان هایی که فضای بزرگ تری وجود دارد راحت تر هستند و بهتر می توانند نیازهای روحی و جسمی خود را براورده سازند.  هر چقدر سطح انرژی سگ شما بالاتر باشد به زمان بیشتری برای سپری کردن با او نیاز خواهید داشت و باید او را در فعالیت هایی مثل پیاده روی و دویدن شرکت دهید. با اینکه سگ های کم انرژی نیازمند تمرینات ورزشی کمتری هستند اما برای جلوگیری از اضافه وزن و افسرده شدن باز هم باید ورزش کنند. از آنجایی که سگ های کوچک فضای کمتری به خود اختصاص می دهند بیشتر افراد ساکن آپارتمان ها، ترجیح می دهند از این سگ ها نگهداری کنند.
بیچن فرایزر (Bichon Frise)
بیچن فرایزر یک نژاد سگ کوچک و شاد و شگفت‌انگیز است و غشق زیادی برای ابراز کردن دارد. این سگ در دسته سگ‌های عروسکی قرار می‌گیرد. وی با چشمان سیاه، کت و لباس سفید و کرکی خود مثل یک اسباب بازی بچه به نظر میرسد. زمان زیادی نمی‌برد که متوجه شوید بیچن می‌تواند شادترین و مشتاق‌ترین همدم شما باشد. نگهداری بیچن فرایزر به علت ریزش موی کمی که دارد برای کسانی که آلرژی دارند انتخاب مناسبی است.
یورکشایر تریر (Yorkshire terrier)
یورکشایرها در سایز و اندازه کوچک ولی دارای شخصیتی بزرگ و بسیار شجاع هستند و علیرغم اینکه جثه کوچکی که دارند اما از سگ‌های بزرگ هیچ ترسی ندارند. آنها یک همدم خوشحال و دوست داشتنی برای انسان‌ها هستند. یورکشایر تریر محبوبترین نژاد سگ در اسباب بازیهای ایالت متحده امریکاست. یورکی توجه بسیاری را به دلیل داشتن ظاهر ظریف خود و مناسب بودن برای زندگی آپارتمانی جلب کرده است. جالب است بدانید یورکشایرها توسط انجمن پرورش سگ امریکا لقب مهربان و بانشاط را به خود گرفته‌اند. این نژاد برای کسانی که فرزند کوچک دارند ممکن است انتخاب مناسبی نباشد، چون ممکن است کمی جنگجو باشند.
شیتزو (Shih-Tzu)
نام او به معنی شیر کوچک است اما اصلاً خشن نیست و بسیار آرام و مهربان است. شیتزوها بسیار باهوش و مهربان هستند و به راحتی با انسان‌ها و دیگر حیوانات دوست می‌شوند. شیتزو صرفا جهت همدم و همراه بودن پرورش داده شده است. این سگ بسیار مهربان و خوشحال و سگ خانگی بیرون رو است که هیچ چیز رو بیشتر از دنبال کردن صاحبانش از این اتاق به آن اتاق دوست ندارد. این سگ ها به گرما حساس هستند و احتیاج به پیاده روی دارند و باید هر روز بیرون برده شوند. در سال‌های اخیر صاحبان سگ ها شروع به استفاده کردن شیتزو در مسابقات چابکی کردند.
بولداگ (Bulldog)
حتماً تعجب خواهید کرد اگر بگوییم بولداگ‌ها بر خلاف ظاهر خشن خود بسیار مهربان و آرام هستند. سگ بولداگ در ابتدا برای راندن گله به بازارها و رقابت کردن در یک بازی خونین به نام خرابکاری مورد استفاده قرار میگرفت. بولداگ‌ها همراه‌های ملایمی هستند که بچه‌ها را دوست دارند و با آنها بسیار مهربان هستند. پیاده‌روی مختصر و یه چرت روی مبل تنها سرعت این نژاد سگ است.
پاگ (Pug)
پاگ‌ها اغلب به عنوان سگ‌های بازیگوش در یک مکان و جای کوچک توصیف می‌شوند. آنها توسط انجمن پرورش سگ امریکا سگ‌های دوست داتنی، جذاب، خوش خلق و بازیگوش لقب گرفته‌اند. پاگ‌ها به عنوان دلقک‌های دنیای سگ‌ها شناخته می‌شوند چون آنها حس دوست داشتن و با مزه و شوخ‌طبعی را القا می‌کنند. پاگ‌ها با حیوانات دیگر و کودکان ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچک دارند مناسب اسب.
لهاسا اپسو (Lhasa Apso)
لهاسا اپسو در اصل نژاد اصیلی از تبت است، جایی که این نژاد سگ  به شدت مورد احترام در صومعه‌ها و سرزمین کوهستانی میهن خود قرار داشت. امروزه لهاسا نگهبان قصرها نیست اما عمدتا یک همدم و همراه خانوادگی است که وفادارانه از صاحبان و خانواده‌اش در مقابل خطر حمایت می‌کند. لهاسا محکم اما مستقل است.
پومرانیا (Pomeranian)سگ پومرانیا
این نژاد سگ دارای تاریجی جالب و بلند است. او سگی است که دارای اسم مستعار «سگ کوچکی که فکر می‌کند که می‌تواند» است! او کوچک و جمع و جور فعال و قادر به رقابت و مسابقه در چابکی، اطاعت کردن و به خوبی یک دوست خانوادگی و همدم است. پارامیان عجیب و غریب، با هوش و پر نشاط است. او عاشق بودن با افراد است و به خوبی با حیوانات دیگر همراه می‌شود. آنها بسیار کنجکاو هستند. پومرانیا ریزش موی زیادی دارد و به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند، اما نیاز زیادی به پیاده‌روی ندارند.
آفن پینشر (Affenpinscher)سگ آفن پینشر
آفن پینشرها اوایل برای کشتن موش‌ها در خانه، استبل‌ها و مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما هم‌اکنون آنها تبدیل به همراه و همدم انسان‌ها مخصوصاً خانم‌ها شده‌اند. آنها سگ‌هایی خوشحال، بازیگوش، مهربان و کنجکاو هستند. آفن پینشر به خانواده و صاحبانش وفادار است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا از خطر حفظشان کند، مانند هر سگ دیگر.
پاپیلان (Papillon)سگ پاپیلان
او نژادی بسیار فعال و  چابک است و به دلیل هوش بالایی که دارد به خوبی آموزش داده می‌شود و بسیار مطیع صاحبش است. پاپیلان‌ها شخصیتی بسیار دوست داشتنی هستند و کسانی که با آنها در ارتباط هستند و آنها را می‌بینند به راحتی به آنها علاقه‌مند می‌شوند. او سگی فعال، خوشحال و اجتماعی است و هیچوقت نمی‌تواند خجالتی یا خشن باشد. دارای شخصیتی باهوش و آموزش‌پذیر است. آنها بسیار وفادار هستند و از در مرکز توجه بودن لذت می‌برند.
هاوانس (Havanese)سگ هاوانس
نژاد سگ هاوانس با موهای ابریشمی، چشمانی زیبا و اندازه مناسب تحسین کنندگان زیادی را به دست آورده است. در سال 1800 بعنوان یک سگ همراه از کوبا به دنیا آمد. او دارای لقب سگ چسبیده را به دست آورد زیرا به شدت به صاحبان خود می چسبد. هاوانس ها قابل آموزش و به طور شگفت انگیزی پر انرژی هستند و در ورزش‌ها و در حرفه‌های سگ‌ها از کارکنان و اعضای سیرک تا کمک به معلولان پیشرفت کرده‌اند. آنها نژادی مهربان باهوش و مطیع هستند که هنگام ارتباط با انسان و در نقش همدم بودن رشد می‌کند. البته آنها کمی بهانه‌گیر نیز هستند.
بولوگنس (Bolognese)
این سگ باهوش، متعهد و زیبا دوست دارد وقت خود را با صاحبش بگذراند .اینکار چه پیاده روی باشد و چه دویدن در مسافت های طولانی و بازی کردن با کودکان برای او بسیار مفید خواهد بود.  این سگ عضوی از خانواده سگ های سفید و پر موی بیچون است که نام خود را از شهر ایتالیایی بولوگونا گرفته است.  او در دور کردن افرادی که در مسیرش قرار دارند بسیار عالی عمل می کند و مدیریت او می تواند کمی دشوار باشد. پس صبور  و ثابت قدرم باشید.
بوستن تریر (Boston Terrier)
این نژاد با نام Boston Bull نیز شناخته می شود. این نژاد دارای جثه کوچک و عضلانی است. شاید برخی از افراد در گذشته از این سگ برای مبارزه استفاده می کردند اما امروزه چنین نیست و دیگر روحیه ای نگنده ندارند. این سگ دوستدار محیط اطراف خود است هر چند جنس نر آن دوست دارد در مواقعی که احساس خطر می کند به طرف مقابل که در بیشتر مواقع سگ است، حمله نماید. این نژاد خلق و خویی اجتماعی دارد و آرام باهوش و زیرک است. با کودکان و همچنین بزرگسالان رابطه خوبی دارد و همیشه دوست دارد کنار اعضای خانواده باشد.
بروکسل گريفون (Brussels Griffon)
سگ بروکسل گریفون در بیشتر موارد به آن گریفون گفته می شود اهل بلژیک است و قبلا از مهارت های شکاری او برای شکار موش استفاده می شد. آن ها به تدریج به عنوان حیوان خانگی محبوب شدند و این حیوانات زیبا، کنجکاو و دوست داشتنی همراهان خوبی هستند. این سگ ها حساس اند و به توجه نیاز دارند. اگر به آنها آموزش ندهید و فرمانبری را یاد ندهید به سگی خشن تبدیل میشوند. این نژاد پرجنب و جوش است و نیاز به مراقبت دارد.
جاپانیز چین (Japanese Chin)
افرادی که با این سگ ها زندگی می کنند در مورد بالا رفتنشان از اسباب بلند با یک حرکت شگفت زده خواهند شد. این سگ اندازه یک اسباب بازی است و ماهیت گربه مانند آن باعث شده است به موقعیت های بلندتر تمایل بیشتری داشته باشد و بتواند از ارتفاعات بالا رود و دوست داشته باشد خودش را بشوید. اگر چنین رفتارهایی را دوست دارید می توانید این سگ را بخرید و در خانه تان نگه دارید.
پودل مینیاتور (Poodle -Toy & Miniature)
اگرچه گونه های پودل امروزی به نظر زندگی مجلل و لوکس دارند اما اشتباه نکنید. این ها سگ هایی هستند که کارهای خوبی برای شما انجام می دهند. اگرچه این موضوع به خاطر ظاهرشان غیر ممکن به نظر می رسد اما این گونه ها می توانند در آب زنده بمانند و شکارچیان خوبی در این نواحی باشند. پودل سگ باهوشی هست و توانایی یادگیری خوبی دارید و زود آموزش میبیند. موها در این نژاد سیمی مانند بوده و شامل یک ردیف موهای فر خورده و ضخیم در سطح و موهای پشم مانند و نرم در زیر می باشد. نژادی است بسیار فعال، باهوش و در بعضی مواقع نیز کمی پر سروصدا
سیلکی تریر (Silky Terrier)
این یک سگ زیبا و کوچک با پوشش نرم و زیبا از رنگ قهوه ای و آبی است. زیر این ظاهر زیبا و ظریف یک روح بزرگ و شجاع مخفی شده است. افرادی که با این گونه از سگ اشنا نیستند حرکات تند آن و مبارزاتی که با سگ های بزرگ دارد را بسیار عجیب می دانند. این سگ می تواند به همراه صاحبش به پیاده روی برود و از او در برابر خطرات محافظت کند. این نژاد نیاز به کمی تحرکات جسمی و ذهنی دارد. مقداری پیاده روی و بازی چیزیست که این نژاد نیاز دارد.
مالتیپو (Maltipoo)سگ مالتیپو
مالتیپیو محبوب تر از مالتیز و مینیاتور پودل است.  این سگ نسبت به سایر افرادی که در اطرافش می بیند مهربان است. او می تواند همراه خوبی برای افراد باشد و برای سگ درمانی عالی است. این نژاد زیبا و پرمو به مالتی مینیاتوری هم معروف است. مالتیپوها بسیار با هوش و دوست داشتنی هستند و با مهربانی خودشون شما رو مجذوب خودشون خواهند کرد.
مینیاتور پینچر (Miniature Pinscher)مینیاتور پینچر
زمانی که با او همراه می شوید می توانید ویژگی های رفتاری زیادی را کشف کنید. این سگ زیبا و کوچک با گردن قوس دار و بدنی با عضلات قدرتمند می تواند همراه خوبی برایتان باشد.  این سگ حدود 8 الی 11 پوند وزن دارد و می تواند رفتارهای خوبی از خود بروز دهد. این سگ بدنی عضلانی دارد و شجاع و پر انرژی است.
پاپیلون (Papillon)سگ پاپیلون
این سگ نام خود را از یک واژه فرانسوی به معنای پروانه به دست آورده است. سگ پاپیلون یک سگ زیبا و نمایشی از یک موجود کوچک و دوست داشتنی است. پاپیلون از نژادهای قدیمی است که با نام dwarf spaniel شناخته می شدند اما ظاهر آن ها با گذشت سال ها تغییر کرد. با این وجود این سگ ها هنوز هم همراه بسیار عالی برای خانم ها و سایر افراد خواهند بود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر